środa, 3 kwietnia 2013

Pasztet Mięsny



Zrobiony na święta w ogromnej ilości, trzeba było zamrozić, będzie miło 
jeszcze do niego wrócić...;)






Składniki:

  • ok. 1 kg łopatki wieprzowej
  • ok. 0,5 kg wołowiny b/k
  • ok. 0,5-0,6 kg świeżego boczku (niezbyt chudy)
  • ok. 0,4 kg wątroby wieprzowej

  • kilka grzybków suszonych (dałam garść)
  • 2 marchewki
  • 1 mały korzeń pietruszki
  • kawałek pora (dałam jasną część)
  • kawałek selera (dałam ćwiartkę)
  • 1 nieduża cebula
  • listki laurowe (dałam 3)
  • ziele angielskie (dałam 4 ziarenka)
  • pieprz czarny (dałam 4 ziarenka)

oraz:

  • 2 bułki
  • 3 jajka
  • sól, pieprz, świeżo utarta gałka muszkatołowa, imbir sproszkowany(ilość do smaku)
  • pęczek natki pietruszki
  • słoninka do wyłożenia dna blaszki (zmieniłam na cienkie plastry wędzonego boczku)

Do dużego garnka wlać zimną wodę. Wrzucić listki laurowe, ziele angielskie i ziarenka pieprzu.
Włożyć wołowinę i gotować (nie solić, bo mięso będzie twarde).
W trakcie gotowania dołożyć łopatkę, oraz włoszczyznę i suszone grzybki
Gotować aż mięso zmięknie (jednak uważać na czas gotowania, bo można "przesuszyć" mięso).
Pod sam koniec gotowania - dodać wątrobę i gotować króciutko.

Mięso i warzywa wyjąć z wywaru, odsączyć i przestudzić.
W wywarze namoczyć bułki - trochę odcisnąć. Wszystko zmielić.
Doprawić do smaku solą, pieprzem, gałką muszkatołową i imbirem.
Dodać posiekaną drobno natkę pietruszki, żółtka jaj i ubitą na sztywno pianę z białek.
Delikatnie wymieszać.

Piekarnik nagrzać do temp. 180 st.C. Przygotować keksówki.
Wyłożyć papierem do pieczenia. Dno wyłożyć słoninką (lub posmarować smalcem, ja wyłożyłam plastrami boczku).
Wyłożyć masę mięsną.
Piec ok. 1 godzinę.
W trakcie pieczenia sprawdzić patyczkiem, nie powinien byļ mokry.
Wystudzić.
Można mrozić.

Smacznego ;)







2 komentarze :