środa, 22 maja 2013

"Bananowe Babeczki z Czekoladą" Nigelli Lawson



Ukochane babeczki mojej córci :)
Przepis z cudownej książki Nigelli Lawson "Nigella Ekspresowo" :)








Składniki:
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka 
  • 250 g mąki
  • 100 g drobnego cukru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g kawałków toffi (albo czekolady) u mnie biała i gorzka :)
Rozgrzej piekarnik do 200 st.C i wyłóż papilotkami 12 foremek (ja mam silikonową formę i nie korzystam z papilotek).
Rozgnieć banany na gładką masę i odstaw na bok.
Wlej olej do miski, dodaj jajka i ubij.
Wsyp do dużej miski mąkę, cukier, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia, a następnie dodaj mus bananowy i masę olejowo-jajeczną.
Dodaj kawałki toffi (lub czekolady), wymieszaj i nałóż równe porcje ciasta do przygotowanych foremek.
Piecz 20 minut.

Szybkie i naprawdę bardzo bardzo bardzo dobre!!!
Smacznego!!!   




9 komentarzy :

  1. Sylwio, na pewno pyszne te babeczki :) połączenia banana i czekolady to jedno z moich ulubionych :)))
    Pozdrawiam i czekam na kolejne ciekawe wpisy,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dodaję się do podglądaczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olinko to też jedno z moich ulubionych połączeń :)

      Pozdrawiam i dziękuje ;)

      Usuń
  2. Pyszne, pyszne:) Miałam tą przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pychotka:) mniam mniam:) wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam że tak też smakuje ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się Twój blog. polecam Cię u mnie na thisflavour.blogspot.com
    Mam nadzieję że nie masz nic przeciwko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i ślicznie dziękuje :)

      Usuń
  5. Ale mają piękny kolor, powiedz mi czy banan w nich jest mocno odczuwalny?

    OdpowiedzUsuń