środa, 29 maja 2013

Chleb Francuski



Dawno nie jadłam tak dobrego chlebka...
Polecam Wszystkim :)










Składniki (na 2 duże bochenki):
  • 2 1/2 szklanki letniej wody
  • 2 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka suchych drożdży 
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki oleju
  • około 5 szklanek mąki


Drożdże i cukier rozpuścić w 1/2 szklanki letniej wody. Odstawić na ok. 10 minut.
Połączyć resztę wody, sól, cukier i olej w dużej misce.
Dodać drożdże i stopniowo mąkę.
Ciasto wyrabiać do momentu uzyskania gładkiego miękkiego ciasta (nie powinno pozostawać na palcach).
Włożyć ciasto do natłuszczonej miski i odstawić na około godzinę (powinno podwoić swoją objętość).
Gdy już ciasto urośnie, dzielimy je na 2 części i formujemy bochenki.
Ostawiamy jeszcze na 30-40 minut.
Smarujemy jajkiem roztrzepanym z 1 łyżeczką wody. 
Jeżeli chcemy żeby skórka była chrupiąca smarujemy tylko wodą, możemy posypać rozmarynem, sezamem, makiem, solą... :)

Pieczemy w 190 st.C przez 35-45 minut.
Oczywiście najlepiej smakuje jeszcze ciepły z masełkiem ;) 

Smacznego!!!


4 komentarze :

  1. pysznie wygląda:) bardzo lubię domowe chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Justynko ja też :)
      Dziękuje i pozdrawiam

      Usuń
  2. Zrobiłam ten chlebek i wyszedł przepyszny! Z wierzchu posypałam czarnuszką:)
    Miałam tylko problem z ciastem, bo było strasznie luźne i klejące, a bałam się dosypywać ciągle więcej mąki. Ale w pewnym momencie, stwierdziłam, że już więcej nie dosypuję, odłożyłam do wyrastania w keksówce, bo inaczej nie dało się go uformować i upiekłam. Efekt wspaniały:)
    Pozdrawiam
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Gabi :)
      To naprawdę cudne uczucie jeść własnoręcznie zrobiony chlebek...;)
      Pozdrawiam i zapraszam częściej :)

      Usuń