niedziela, 5 maja 2013

Jajeczna Tartaletka



Jajka inaczej...







Składniki:
  • 5 jajek
  • 2-3 duże pieczarki
  • pół ząbka czosnku
  • 10 dkg wędliny
  • pół cebuli
  • ser żółty
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 1-2 łyżki śmietany kremówki
  • sól, pieprz, papryka czerwona (słodka i ostra),bazylia, 1/2 łyżeczki musztardy Dijon (opcjonalnie)

Pieczarki i cebule cieniutko pokroić i podsmażyć.
Mięso pokroić i podsmażyć z czosnkiem.
Do miski wbić 5 jajek i dodać wszystkie składniki.
Doprawić, dodać trochę startego sera, wymieszać.
Wlać do formy wysmarowanej oliwą.
Posypać serem i zieloną cebulką.
Piec 25-30 min (do suchego patyczka) w temp. 190 st.C


Szybkie i smaczne, można zrobić np. ze szpinakiem, szparagami, papryką, kreatywność górą! ;)
Smacznego :) 







10 komentarzy :

  1. a ja kojarzyłam zawsze tartaletki tylko ze słodkim! a tu taka niespodzianka, super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Madziu do niedawna ja też tylko słodkie kojarzyłam :)

      Usuń
  2. Zainteresowała mnie ta tartaletka bardzo i dobrze, że zajrzałam! Świetna!

    Miłego wieczoru,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie :) i również życzę miłego wieczoru ;)

      Usuń
  3. nawet chyba wolę na słono:))
    musi być smakowita, bo tak wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na wykorzystanie jajek. Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetyczna i niepospolita wersja jajecznego posiłku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) faktycznie czasami mam ochotę na coś innego niż po prostu "jajko na miękko" (choć je bardzo lubię)
      Pozdrawiam :)

      Usuń